شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: جثه ریز سارق راز او را فاش کرد. این مجرم سابقه‌دار که به‌خاطر جثه ریزش می‌توانست از هر منفذی خودش را به داخل خانه‌های مورد نظرش برساند، تصور نمی‌کرد همین شگرد او باعث برملا شدن رازش شود

اوایل امسال مردی با پلیس کرج تماس گرفت و از دستبرد میلیونی افراد ناشناس به خانه‌اش خبر داد.

این مرد مدعی شد که سارقان، شبانه وارد خانه‌اش شده و بیش از 30 میلیون تومان طلا و جواهر و ارزهای خارجی را به همراه کارت عابر بانک وی به سرقت برده‌اند.

با این گزارش، گروهی از کارآگاهان عازم محل سرقت شدند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند سارق ناشناس بعد از اینکه با عبور از یک پنجره کوچک وارد خانه شده، تمامی اموال باارزش صاحبخانه را به سرقت برده و سپس متواری شده است.  با این اطلاعات، ماموران دریافتند باید در جست‌وجوی سارقی باشند که جثه ریز و لاغری داشته و  به‌راحتی توانسته است از پنجره کوچک عبور کند.

با این سرنخ، بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس آغاز شد و ماموران با تحقیق درخصوص شگرد سارقان سابقه‌دار به مرد جوانی به نام علیرضا مظنون شدند. این مرد یک سارق حرفه‌ای بود که جثه ریزی داشت و همه سرقت‌هایش را با عبور از پنجره و منافذ کوچک خانه‌ها انجام داده بود.

ماموران که احتمال می‌دادند سرقت میلیونی از خانه مرد ثروتمند نیز از سوی همین سارق حرفه‌ای صورت گرفته باشد، تحقیقات خود را روی این فرضیه متمرکز کردند.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، صبح 23 فروردین، گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که مهم‌ترین سرنخ پرونده به شمار می‌رفت.

در این گزارش آمده بود مرد جوانی بعد از مراجعه به یک دستگاه خودپرداز، با استفاده از کارت عابربانکی که از خانه شاکی به سرقت رفته بود، مقداری پول دریافت کرده است.
وقتی ماموران عازم بانک شدند، به بررسی فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته پرداختند و متوجه شدند مردی که کارت عابربانک مسروقه را در اختیار داشته، همان سارق لاغر اندامی است که پلیس احتمال می‌داد سرقت میلیونی از سوی وی صورت گرفته باشد.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری علیرضا به اتهام سرقت از خانه مرد ثروتمند آغاز شد و ماموران با زیر نظر گرفتن تمامی پاتوق‌های وی موفق شدند او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی منکر سرقت از خانه شاکی شد، اما زمانی که در بازرسی از خانه‌اش 700 گرم از طلاهای مسروقه کشف شد، لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی قبل از زندان آزاد شدم اما چون کاری جز سرقت بلد نبودم تصمیم گرفتم‌ فعالیت‌های مجرمانه‌ام را از سر بگیرم.

برای این کار بعد از شناسایی خانه‌هایی که کسی در آنجا نبود، شبانه به‌دنبال راه و منفذی برای ورود به خانه می‌گشتم و چون جثه ریز و لاغری داشتم به راحتی می‌توانستم وارد خانه‌های مورد نظرم شوم. بعد از ورود به خانه‌ها هم اموال باارزش مثل پول و طلا  را به سرقت می‌بردم و متواری می‌شدم.

سردار اکبرشاهی - فرمانده انتظامی استان تهران - با اعلام این خبر گفت: این متهم 25 ساله برای هفتمین بار است که به اتهام سرقت از منازل دستگیر می‌شود و این در حالی است که وی در جریان بازجویی‌ها به 19 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده است.

وی افزود: متهم هم‌اکنون با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان دایره سرقت اداره آگاهی کرج قرار دارد و کارآگاهان با شناسایی تمامی مالباختگان، اموال سرقتی را به آنها پس داده‌اند.

کد خبر 80395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز